Błąd rosyjskich kontrolerów lotu?


map 14-06-2010, ostatnia aktualizacja 14-06-2010 16:30

W Smoleńsku przed polskim Tu-154M wylądować próbował rosyjski Ił-76. Samolot nie był naprowadzany na wprost pasa. Dwa razy znalazł się na lewo od lotniska. Tam gdzie rozbiła się polska maszyna – ustalili reporterzy FMF FM

Rosyjski samolot transportowy Ił-76 dwa razy podchodził do lądowania i za każdym razem o kilkadziesiąt metrów schodził na lewo od ścieżki podejścia.

Według RMF FM informacja ta może sugerować złą pracę rosyjskich kontrolerów lotów. Dalej bowiem nie wiadomo, jaki udział w tragedii mieli pracownicy rosyjskiej wieży kontroli lotów.

– Albo jest jakiś problem z radiolatarniami, albo jest problem związany z niewłaściwym oświetleniem pasa albo z komunikacją z wieżą – powiedział RMF FM mecenas Piotr Schram, pełnomocnik jednej z rodzin ofiar katastrofy.

Mecenas Schram zaznaczył, że należy sprawdzić jakie komunikaty z wieży w tych samych warunkach, dostawali piloci Iła-76 a jakie tupoloewa.

RMF FM, Rzeczpospolita

Dodaj komentarz

Filed under Uncategorized

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s