Po remoncie tupolewa nie było zastrzeżeń do jego eksploatacji


Czwartek, 17 czerwca (14:32), Aktualizacja: Czwartek, 17 czerwca (15:05)

Od ostatniego remontu nie było zastrzeżeń dotyczących eksploatacji rządowego Tu-154, który rozbił się w Smoleńsku – twierdzi Międzypaństwowy Komitet Lotniczy, który w Moskwie bada przyczyny katastrofy. Specjaliści zakończyli właśnie analizy dotyczące użytkowania samolotu do momentu wypadku.

Eksperci wyliczyli, że tupolew od nowości spędził w powietrzu ponad 5100 godzin. Lądował prawie 3900 razy. Po ostatnim remoncie natomiast przelatał 139 godzin, a manewr lądowania wykonał 76 razy.

Specjaliści orzekli też, że firma z Samary, która pół roku temu zakończyła generalny remont maszyny, ma odpowiednie certyfikaty do prowadzenia swej działalności. Ponadto stwierdzono, że od czasu remontu rządowy samolot był wykorzystywany zgodnie z dokumentacją techniczną.

Jak zapewnia rosyjski Międzypaństwowy Komitet Lotniczy, wszystkie te analizy były prowadzone przy udziale przedstawicieli Polski. Eksperci obu krajów wciąż pracują natomiast nad zapisem rozmów z kokpitu tupolewa – z nagrania wyłapują nowe frazy i starają się identyfikować kolejne głosy.

Krzysztof Zasada

RMF FM

Dodaj komentarz

Filed under Uncategorized

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s