Protokół z przeprowadzenia dochodzenia w sprawie odłączenia linii wysokiego napięcia-602 od stacji elektroenergetycznej „Siewiernaja” – 10 kwietnia 2010 r.


Czwartek, 8 lipca 2010

Komisja w składzie:

Dyrektor filii Spółki Akcyjnej otwartego typu „MRSK Centrum” – „Smolenskenergo” – Fiodorow N. W.
Główny inżynier – Kirejenko N. P.
Kierownik SPK i OT – Mordykin W. W.
Główny inżynier PO ZES – Krawcowa Ju. A.
Naczelnik Departamentu energetyki, efektywności energetycznej i polityki taryfowej administracji obwodu Smoleńskiego – Rybałko O. A.
Naczelnik wydziału Centralnego zarządu Rostechnadzoru w obwodzie Smoleńskim – Kulmanow I. W.
Stwierdziła:
10.04.2010 r. o godz. 10: 39: 35 na DP CUS (posterunek dyspozytorski centrum zarządzania systemem) otrzymała sygnał TM o odłączeniu linii wysokiego napięcia-602 na stacji elektroenergetycznej „Siewiernaja”, o czym poinformowano DODG Smoleńskiej Elektrowni Okręgowej, o godz. 10: 41: 11 linia wysokiego napięcia-602 została ponownie uruchomiona.

Wyciąg z dziennika TS OIK (sygnałów zdalnych kompleksów operacyjno-informacyjnych):

O 12.20 nadeszła informacja, że w rejonie lotniska „Siewiernyj” katastrofie lotniczej uległ samolot RP, a ponieważ w danym rejonie w pobliżu lotniska przebiega nasza linia wysokiego napięcia-602, o godz. 12.35 w celu dokonania oględzin i wyjaśnienia przyczyn wyłączenia wysłano brygadę OWB (brygadę operacyjno-wyjazdową Smoleńskiej Elektrowni Okręgowej). Po przybyciu na miejsce o godz. 14.00 na komendę dyspozytora został wyłączony R-294 i o godz. 14.05 brygada OWB na podstawie rozporządzenia przystąpiła do oględzin linii. W wyniku oględzin stwierdzono, że zostały zerwane kable linii wysokiego napięcia-602 w rozstawie słupów linii elektroenergetycznej 2/3 – 2/4 a w odległości około 10 metrów od słupa 2/4 znajdują się szczątki samolotu.
O godz. 15.00 Komisja przybyła na miejsce uszkodzenia linii i ustaliła:
– w rozstawie słupów linii elektroenergetycznej wysokiego napięcia-602 2/3 – 2/4 zostały zerwane kable typu SIP-3;
– W odległości około 10 metrów od słupa 2/4 znajdują się szczątki samolotu.

1. Krótka charakterystyka obiektu oględzin:
Odcinek linii wysokiego napięcia 6 kV w rozstawie słupów linii elektroenergetycznej Nr 2 – 2/7 linii wysokiego napięcia-602 od stacji elektroenergetycznej „Siewiernaja” znajduje się na bilansie indywidualnego przedsiębiorcy Jakubienkowa I. P. Rok oddania do eksploatacji odcinka linii wysokiego napięcia 6 kV – 21.07.2008 r. Umowa przyłączenia technologicznego Nr 61/1 – 29 z dnia 06.02.2008 r., protokół rozgraniczenia bilansowej przynależności sieci Nr 61/1-29 z dnia 06.02.2008 r., protokół rozgraniczenia odpowiedzialności eksploatacyjnej Nr 61/1-29 z dnia 06.02.2008 r.
Punkty łączności (kable) lotniska „Siewiernyj” otrzymują zasilanie od:
– linii wysokiego napięcia-602 stacji elektroenergetycznej „Siewiernaja” TP-329 „Rostelekom – Lotnisko „Siewiernyj”;
– linii wysokiego napięcia-606 stacji elektroenergetycznej „Kołodnia” TP-628 „WCz (jednostka wojskowa) 06755”;
– linii wysokiego napięcia-613 stacji elektroenergetycznej „Zapadnaja” TP -272 „WCz 06755 daleki kabel”;
– linii wysokiego napięcia-613 stacji elektroenergetycznej „Zapadnaja” TP-285 „WCz 06755 0.4 kW”.

2. Podczas wizualnych oględzin odcinka linii wysokiego napięcia 6 kW w rozstawie słupów linii elektroenergetycznej Nr 2 – 2/7
ustalono:
W wyniku upadku samolotu w pobliżu linii wysokiego napięcia-602 zostały ścięte wierzchołki drzew i w odległości około 10 metrów od słupa 2/4 leżała część skrzydła samolotu. Pod wpływem obcej siły został zerwany kabel linii wysokiego napięcia-602 w rozstawie słupów linii elektroenergetycznej 2/3 – 2/4.

WNIOSEK:
Przypuszczalnie, z powodu upadku samolotu doszło do zerwania kabli linii wysokiego napięcia-602 w rozstawie słupów linii elektroenergetycznej 2/3 – 2/4 od stacji elektroenergetycznej „Siewiernaja”.

Fiodorow N.W. /–/ podpis nieczytelny
Kirejenko N.P. /–/ podpis nieczytelny
Mordykin W.W. /–/ podpis nieczytelny
Kriwcow Ju.A. /–/ podpis nieczytelny
Rybałko O.A. /–/ podpis nieczytelny
Kulmanow I.W. /–/ podpis nieczytelny

Nasz Dziennik

Dodaj komentarz

Filed under Uncategorized

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s