Rozbiórka kłamliwego raportu MAK na czynniki – część 3


Polon210, 19 stycznia, 2011 – 22:27

Dziś tak skrótowo, ale temat ważny – czego w raporcie MAK wogóle nie ma a powinno być?

Od razu powiem- nie ma bardzo wielu istotnych elementów- dziś po sejmowej debacie w tej sprawie, długiej i męczącej mam mało czasu więc wybaczcie że w telegraficznym skrócie – zapraszam do dyskusji i uzupełnień!

Raport MAK miał być stricte techniczny, ale niestety już pobieżna analiza wskazuje, że jest to dokument chaotycznie napisany niskiej merytorycznej jakości. Już sam układ dokumentu wsoazuje, że choć MAK jest peryferyjnym ogniwem ICAO, to nawet nie panuje nad standardem formatu tekstu – nie trzymają się szablonu raportu a deklaracja Millera, że „polski raport będzie układem zbliżony do MAKowskiego” wskazuje, że choroba „lamera awiacji” zatacza szerokie kręgi ;/

Jeszcze ad vocem- owszem, nie traćmy energii i czasu na szczegółowe polemiki z setkami przekłamań w tym raporcie bo to zapewne wrzutki, ale pamiętajmy jedno – dopóki polska prokuratura prowadzi śledztwo nie mając dostępu do bezpośrednich dowodów, to formalnie rzecz biorąc raport MAK ma spory ciężar gatunkowy – jest substytutem materiału dowodowego!!

Pozostańmy w wewnętrznym kręgu dochodzeniowym – twarde dowody! Co mamy a czego nie? Dość dobrą odpowiedź daje lektura dokumentu proponowanych uzupełnień i poprawek do raportu MAK

http://www.mak.ru/english/info/tu-154m_101.html

a dokładniej link do w.w. dokument

http://www.mak.ru/russian/investigations/2010/files/tu154m_101/comment_polsk.pdf

– ok 80% wniosków o pomoc prawną do strony rosyjskiej została odrzucona lub zignorowana.

– o protokołach z sekcji zwłok już mówiliśmy – wyrywkowe o wątpliwej wartości a dokumentacja fotograficzna tylko do wgladu na miejscu- jak dla petenta!

– na jakąkolwiek ekshumację nie wyrażono zgody (w.w. materiał nieweryfikowalny)

– wrak samolotu nieudostępniony i niszczeje a jego oględziny wysoce wątpliwe

– rejestratory pokładowe niedostępne a kopie zapisów niewiarygodne (nawet polski QAR, bo otrzymany po kilku dniach z komentarzem, że ruscy nie potrafią zdekodować zapisu co jest blizej żartu niż prawdy obiektywnej= również sfałszowane)

– dane lotniska i jego wyposażenia i procedur- 100% odmowa udostępnienia (curiosum jest konstatacja, że dane kartograficzne, np. na karcie podejścia do lotniska Sieviernyj jest niewiarygodna bo użyte dane kartograficzne są niestandaryzowane – sic!)

– błyskawiczna wycinka drzew i niwelacja terenu choć dochdzenie jeszcze trwa (uszkodzenia drzew miały jakoby udowadniać, że wersja amielinowska „dachowania” Tutki jest wytłumaczeniem całkowitego rozpadu kadłuba i śmierci wszystkich uczestników lotu)

itd itd ale zwrócę uwagę na jeden brak w raporcie MAK, który mnie załamał – brak planu sytuacyjnego terenu katastrofy z podziałem na sektory i opisem gdzie znajdowały się pierwotnie elementy płatowca, przedmiotów z pokładu i ciał ofiar- których i w jakim były stanie to+ materiał fotograficzny to absolutne abecadło działań  śledczych!

np w raporcie używa się określenia „szczątki kokpitu wraz z ciałami załogi przypiętymi do foteli znajdowały się w sektorze 1” – a brak planu sytuacyjnego! nie wiemy gdzie to było, podobno kokpit uległ anihilacji a ciała załogi i gen Błasika (jakoby obecnego w kabinie) zostały zidentyfikowane na samym końcu – skąd to info że byli w fotelach, skąd przyrządy pokładowe w tym TAWS badane u producenta w USA czyli w całkiem niezłym stanie?

podsumuję ten wątek:

skoro wycięto drzewa, zniwelowano teren, nie mamy dostępu do szczątków wraku, nie mamy wiarygodnych materiałów z sekcji zwłok, nie robimy ekshumacji, nie mamy planu sytuacyjnego obszaru katastrofy, nie mamy, nie mamy, nie mamy

to na jakiej bazie dowodowej mamy prowadzić to śledztwo, które zapowiadają trzęsący się ze strachu Miller, Seremet, Rzepa, Parulski, Klich i Tusk??

niepoprawni.pl

Dodaj komentarz

Filed under Uncategorized

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s